Skolas blogs

2.11.11

9. cēē testē interaktīvo tāfeli

Iespējams daudzi no skolniekiem un skolotājiem ir pamanījuši, ka jau kādu laiku 9.c klase testē interaktīvo tāfeli. Droši vien būs radušies jautājumi: Kāpēc? un Kā?
Šī rakstiņa ietvaros centīšos jums atbildēt uz šiem jautājumiem!
Kā?
Kad vasaras brīvlaiks bija vidū mani uzrunāja Andris no Lielvārds-IT un piedāvāja patestēt interaktīvo tāfeli. Es, kā jau ar tehnoloģijām runājošs jaunietis, protams, piekritu šādai iespējai. Kā ne kā, labums gan viņiem, gan klasei, gan skolotājai.
ActivBoard 500... attēls no http://graphtechlearning.com/
Kāpēc?
Es "uzmetu" pāris punktus, kādēļ uzskatu, ka tāfeli testēt ir noderīgi.
  • Lai stundas padarītu aizraujošākas
  • Lai skolotājas gūtu pieredzi un iedzīvotos 21.gs.
  • Lai skolēni saprastu, ka mācības nav tikai rakstīt informāciju kladēs, bet arī praktiski darboties un saprastu, ka tas ko māca skolā būs noderīgs tālāk dzīve
Ja man strādātu galva, droši vien varētu rakstīt vēl un vēl punktus...
Vēl tagad atceros to dienu, kad atveda testējamo tāfeli! Daudzi nāk un skatās, kas notiek, jautā! Tāda svētku sajūta. Es tikko no sporta atskrējis, "karsts" palīdzu visu izdarīt. Un tad tā ir gatava. Ar klasi jau ilgi gaidījām tāfeli un beidzot to sagaidījām.
Par pašu tāfeli..
Tāfele, kuru testējam ir krutākā, kas Promethean plauktā ir pieejama. Nu vismaz es tā sapratu no pārstāvjiem. Tāfele uztver gan mums labi zināmās pildspalvas un rādāmkokus, gan arī pirksta pieskārienus. Ar tāfeli vienlaicīgi var strādāt 4 rokas. Tas ir 2 cilvēki ar abām rokām, vai 4 cilvēki, katrs ar vienu roku, vai... tā var kombinēt cik uziet. Tāfele skaitās mobilais risinājums, bet diez ko mobils tas nav, jo ir diezgan jāčakarējas, lai tāfeli izdabūtu caur durvīm. Ar diviem mēģinājumiem neizdevās.. Mēģināsim vēl, jo tagad mums apskaidroja, kā tāfeli var vēl samazināt.
Kāds ir kopsavilkums šim haotiskajam rakstam?
9.c testē tāfeli, tāfele ir kruta un negribam dot atpakaļ :P